Sovegear

Når jeg har rigtig travlt på jobbet, oplever jeg ofte, at jeg har svært ved at falde i søvn om aftenen. Jeg er rigtig god til at få startet en spiral af tanker, der bare kører derudaf og som kan holde mig vågen i rigtig mange timer.

Jeg har dog efterhånden fundet en række ting der hjælper, og som sikrer, at jeg får min dyrebare nattesøvn.

For det første, er det for mig meget vigtigt, at gå i seng før kl. 22.00. Ofte er man fristet til at blive oppe og hænge ud ved fjernsynet eller computeren – måske arbejder man lige de par timer ekstra og inden man får set sig om, er det midnat. Men det er en rigtig dårlig ide, fordi man så misser sit søvnvindue. Læs artikel her.

Derudover drikker jeg gerne et par kopper “godnat-the” i løbet af aftenen – er vild med de to ovenstående fra Pukka. Sovemaske virker dejlig beroligende og lukker lys ude. Ved min seng har jeg altid en form for beroligende duft. Pt er det et duftlys fra Rituals med duften Hamman Secret. Sidst, men ikke mindst, har jeg sovemusik i ørerne. Min favorit er playlisten “Peace” på Spotify.

Fokusér på musikken og på din vejrtrækning. Træk vejret dybt ned i maven og koncentrér dig om dette. Når tanker om opgaver og to-do lister myldrer frem, vender du tilbage til igen at fokusere på din vejrtrækning…… Sov godt!

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *